Nederland schreeuwt om betaalbare, duurzame en gelukkige buurten. Het ontwikkelen van huizen alleen is niet meer genoeg. Steeds meer mensen zoeken een leefomgeving die bijdraagt aan hun gezondheid en welzijn. Met deze visie zet Janssen de Jong Projectontwikkeling vandaag een belangrijke stap: de organisatie gaat verder onder de naam Blink. Vanuit een nieuwe koers focust de ontwikkelaar op buurten die écht toekomstwaarde hebben: duurzaam gebouwd, klimaatbestendig en met ruimte voor ontmoeting en beweging.
Een toekomst ontwikkelen waar ook écht toekomst in zit
Met Blink zet de ontwikkelaar de fundamentele stap richting de ontwikkeling van buurten die gezondheid, geluk en duurzaamheid centraal stelt. Peter Heuvelink, algemeen directeur Projectontwikkeling bij JAJO: “In elk project leggen we de nadruk op groene ruimtes, autoluwe straten en voorzieningen die ontmoeting en beweging stimuleren. Ook cultuur en creatieve initiatieven spelen een belangrijke rol, omdat ze bijdragen aan een levendige gemeenschap. Met circulaire bouwprocessen en groene energieoplossingen zetten we in op buurten die niet alleen klimaatbestendig zijn, maar ook klaar voor de veranderende behoeften van bewoners en gemeenten.”

Een nieuwe naam met duidelijke koers
De nieuwe naam en de visie is een logisch vervolg op de rebranding van JAJO als geheel die een paar jaar terug in gang is gezet om de organisatie toekomstbestendiger te maken. Een ontwikkeling die Peter toejuicht: “Onze nieuwe merkidentiteit schept eenheid tussen onze regiokantoren. We positioneren ons vanaf nu nadrukkelijk als ontwikkelaar van bruisende buurten. Ik ben trots dat we samen met de hele organisatie de transformatie naar Blink hebben doorlopen. Gesterkt door meer dan 50 jaar ervaring ontwikkelen we samen met corporaties, gemeenten en investeerders een toekomst waar ook écht toekomst in zit. Via ons eigen ontwikkelproces: blauwdruk voor bruisende buurten.”