AVG
De AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) is op 25-05-2018 ingegaan. Het hoofduitgangspunt van de AVG is accountability. Dit betekent dat je op ieder moment moet kunnen aantonen dat je voldoet aan de eisen die in de wet zijn opgenomen.
PRIVACYVERKLARING
Waarom is deze nodig en wat hoort er in te staan?
Ben je er als je die privacyverklaring hebt en op je website publiceert?
Wat moet je in elk geval regelen, op welke manieren kun je dit doen en hoe weet je of dit voldoende is?
Weet je eigenlijk of je verwerker of verwerkingsverantwoordelijke bent? En maakt dat verschil uit dan?
WORKSHOP
Hier gaat Gert-Peter Noordegraaf het in deze workshop over hebben.
We vliegen door de tekst van de AVG heen en blijven even stilstaan bij een aantal belangrijke definities.
DOE DE PRIVACY-NULMETING
Doe de privacy-nulmeting en je weet waar je staat m.b.t. de implementatie van de AVG in de bedrijfsvoering. Dit is de LINK: https://forms.gle/fT544c26sCK26f4W7
De meting bestaat uit een 30-tal vragen. Na het beantwoorden krijg je een uitgewerkte nulmeting. Je ziet direct op welke vlakken er nog werk aan de winkel is.
In de twee weken na de workshop belt Gert-Peter je (als je hiervoor toestemming geeft) voor een toelichting op je eigen nulmeting.
VEILIG
De link leidt naar een Google Form. Volledig veilig. Alleen het e-mail adres wordt opgeslagen en gebruikt om na verwerking van de scan de uitkomst
Foto: Gert-Peter Noordegraaf van hello risk