Met het nieuwe Naveo®Pro monitoringsysteem kunnen klanten hun gehele noodverlichtingsinstallatie instellen, onderhouden en volledig aansturen met een nieuwe mobiele app. De voordelen: een real-time overzicht van alle systemen (tijdsbesparing), het noodverlichtingssysteem reguleert zichzelf, een betere planbaarheid van onderhoud (vermindert de operationele kosten) en verbeterde gebouwveiligheid.
Met de Naveo®Pro-app zijn onafhankelijke noodarmaturen eenvoudig en snel in een gebouw te installeren en te programmeren. Via hetABB AbilityTM-platform biedt het systeem een digitaal overzicht via de cloud. Daarnaast verstrekt het direct informatie ter ondersteuning van de onderhoudsplanning en ter verbetering van de gebouwveiligheid. Deze informatie is direct vanaf een mobiel apparaat te verwerken.
“Met Naveo®Pro kunnen gebruikers hun noodverlichtingssysteem beheren en tegelijkertijd alle activiteiten in de cloud veilig bijhouden”, zegt Fieraas Aliahmad Product Marketing Specialist Emergency Lighting van ABB. “Dit geeft rust en een veilig gevoel. Bovendien is het systeem toekomstbestendig. Dankzij de cloudoplossing kunnen klanten gebruikmaken van data. De inzichten die hieruit voortvloeien, kunnen in de toekomst leiden tot drastisch lagere bedrijfskosten. Ideaal voor eigenaren en beheerders van gebouwen om de totale eigendomskosten van veiligheidssystemen te verlagen.”
Dankzij de noodverlichtingsgegevens die in de cloud zijn opgeslagen, geeft de mobiele app via Google Maps 24 uur per dag en 7 dagen per week een overzicht van alle geïntegreerde gebouwen. Gebouwplattegronden kunnen geüpload worden en geïntegreerd in Google Maps. Zo ziet u de huidige status van het gebied en een duidelijke en precieze locatie van de noodverlichtingsarmaturen.
Door de test-, inspectie- en onderhoudsplanning in te plannen, weet de klant zeker dat alle noodverlichting goed werkt. Via de gebruiksvriendelijke app kunnen bovendien functionele en duurtesten geprogrammeerd worden. Fouten worden automatisch gedetecteerd en direct gerapporteerd, zodat klanten altijd en overal op de hoogte zijn. Bovendien hebben meerdere gebruikers toegang tot de gegevens van het noodverlichtingssysteem. Deze gegevens kunnen worden gemaild, gedeeld en opgeslagen voor een permanente registratie van de staat van het systeem.
Om de veiligheid van het gebouw nóg verder te verbeteren, stuurt het systeem onderhoudswaarschuwingen in de Naveo®Pro-app. Zo kan de klant componenten vervangen voordat er een storing optreedt. De app omvat alle functionaliteiten om de veiligheid van bezoekers of gebruikers van het gebouw te optimaliseren. Hierdoor is er geen sprake van onnodig apparaat gebruik, gecompliceerd papierwerk, dubbele invoer van gegevens, het zoeken naar de juiste onderdelen of onnodig transport van vervangingsonderdelen. De basis is één gemakkelijk toegankelijke database die te openen is vanaf meerdere apparaten, met duidelijke informatie, waardoor onderhoud een stuk eenvoudiger wordt.
Foto boven: ABB verhoogt de gebouwveiligheid met de introductie van het nieuwe Naveo®Pro monitoringsysteem. Klanten kunnen hun gehele noodverlichtingsinstallatie instellen, onderhouden en volledig aansturen met een nieuwe mobiele app.